Samenwerken bevordert lokaal ondernemerschap

Geplaatst op 13 mei 2014 door John Boersma - Categorie(ën): Samenwerking

Samenwerken tussen MKB bedrijven, lokale overheden, maatschappelijke organisaties en zelfstandige professionals wordt steeds belangrijker. Samenwerken bevordert niet alleen de lokale economie en werkgelegenheid, maar is ook belangrijk vanuit het oogpunt van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).

Niet vanzelfsprekend

Het organiseren van lokale samenwerking is echter niet eenvoudig. De argwaan en scepsis van ondernemers tegen de overheid is algemeen bekend, maar ook de samenwerking tussen MKB-ondernemers onderling en met zelfstandige professionals ontbreekt vaak. Onbekend maakt onbemind! Om die samenwerking tot stand te brengen is kennis, ervaring en geduld nodig. De Associatie bestaat  uit mensen die over die eigenschappen beschikken en die de taal van ondernemers én overheid spreken.

De verbindende schakel

De Associatie vormt de verbindende schakel tussen gemeenten, bedrijven, maatschappelijke organisaties en zelfstandig professionals. Zij stimuleert de lokale samenwerking door  vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Kwaliteit, betrouwbaarheid, flexibiliteit en deskundigheid spelen daarbij een grote rol. De Associatie richt zich op zowel enkelvoudige als complexe vraagstukken en op opdrachten van gemeenten, bedrijven, instellingen en maatschappelijke organisaties.

samenwerken-lokale-stakeholders

De Associatie: verbindt overheid en bedrijfsleven

Neem vrijblijvend contact op

Bent u (bestuurs)lid van een Business Club of ondernemersvereniging of bent u bedrijfscontactfunctionaris, ZZP-er of MKB-ondernemer en bent u geïnteresseerd?
Bel of mail ons voor een nader kennismakingsgesprek. Dat is kosteloos en verplicht u tot niets.